Jul 20, 2012

#236 Ramadhan Al-Mubarak menjelma lagi :')


Korang, tau tak esok hari apa? Aku tau la esok hari Sabtu. Untuk umat islam, mengikut kalendar islam, esok hari apa? Hari untuk orang berpuasa la ~ 
(rasa nak lempang tak? haha) 
Esok bermula lah pertarungan antara hawa nafsu dan diri sendiri. Syaitan yg direjam semuanya masuk penjara dah hari ni. Dah kena ikat, dengan besi panas. Jadi jangan salahkan syaitan, kalau diri sendiri tu tak pandai nak kawal nafsu makan. Okay, so berpuasa ni apa sebenarnya? 
Berpuasa adalah menahan diri daripada makan atau minum atau segala perkara yg boleh membatalkan puasa. Haaa, puasa ni bila jea? Puasa ni dimulai pada 1 Ramadhan, dan diakhiri 30 hari selepas itu. Ha, kira la sendiri -_- Hahaha okay okay okay. Apa lagi? Panjang sangat la pulak kan. Cakap pasal puasa je.
Haha, Selamat Menyambut Ramadhan Al-Mubarak ya kawan-2? ^-^v Jangan la excited nak berhari raya jea, kita puasa dulu? Okay? Make sure puasa penuh tau! Nanti dah puasa penuh Iolls bagi you cokolat okay? Oh oh, @ikaaMokelty, habis semua gmbr kat situ kau hambek yea? Atototo -_- Nasib baik la ada lagi gmbr-2 omeeey, kalau tak payah nak buat post haha :'D Okaylah uolls, I'll be away for 2 days. Balik Raub. Jangan cakap aku tak bagitau okay? Dah 3 jenis social network aku cakap, aku balik Raub 2 hari.

Okay, tak dengar lagi ke?
Lepas subuh esok, kami bertolak ke Raub, untuk 2 hari. 
Dah, aku cakap dah okay? Jangan cakap aku tak bagitau. Okay, baibai <3
Xoxo berbumbung langit puuuuuih

AliahDini

No comments: