Jul 14, 2012

#230 Sukan Tahunan SMKPP


EHEM EHEM EHEM, *batuk batuk sikit* Test microfon 1, 2, 3, A, B, C. Korang boleh dengar dengan jelas taaaaaaaaaaaaaaaaaaaak? Boleh? Okay, jom kita berlayar hingga ke hujung destinasi! Destinasi mana hendak dituju? ENTAH! Aku pun tak tau. Okay, apa aku merepek ni, aku pun tak faham.
IGNORE ME IS THE BEST WAY. SHH, DIAM. AKU NAK CERITA NI. Cerita dia berbunyi begini...

Tadi ada Sukan Tahunan SMKPP. 

THE END! BHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHA ^-^v RILEK RILEK, ALAAA. GURAU SIKIT PUN TAK BOLEH. PUUUUUUIH. Okay so first things first. Okay laaaa, aku cerita molek ni eh?
Dengar eh?
Pleaseeeee? *buat muka paling comel*
Hihihi, menjadi jugak taktik aku. Okay! Jom kita dengar celoteh alia ni yea? :D

Pagi tadi ada Sukan Tahunan kat sekolah tersayang aku. Sekolah kat mana? SMKPP. Nampak tak baju warna biru kitaorang pakai ramai-2 macam rombongan Cik Kiah tu? Ha, baju tu la baju rasmi sekolah kitaorang. Kau hadee baju tu? Kalau ada senyap. Kalau takde kita gelak ramai-2.
Har Har Har.
OKAY LA ALIA CERITA LA BETUL-2 ! Nak cerita la ni, uolls tu bising. Puuui 
*buat muka tak bersalah*

Seperti pada tahun-2 lepas, pada kebiasaannya aku akan ke stadium untuk menyambut Sukan Tahunan sekolah aku. Tapi tahun ni sedikit berbeza berbanding tahun-2 lepas, sebab aku dah pindah sekolah. Well, infact Alhamdulillah, aku bersyukur dengan keputusan mama aku utk berpindah ke tempat yang bagi aku,

my soul belongs here.

So, first time sambut Hari Sukan kat sekolah, janggal tu takdela sangat. Mamaomeyy aku masak makaroni goreng untuk anak-2 angkat merangkap adik-beradik angkat aku. Kemudian, kami terus ke rumah Haninie, ambik dia, then terus pergi sekolah. Seperti yang telah dijanjikan, kami semua akan tunggu each other di bus stop sekolah, dan terbukti,

adik-beradik aku tak mungkir janji. Kecuali Wawa. Wawa sayang, aku tak pernah tengok bawal hitam colour macam kau HAHA OKAY ABAIKAN.

Melantak kat kantin, minum sebalang air mangga yang aku buat malam tadi, dan *sedawa*
Alhamdulillah, sendawa tanda apa? Kenyang kan? Hihi, terima kasih mama, susah-2 kan jea, bangun pagi pada hari Sabtu yang sepatutnya hari rehat mama, sebab hari Ahad mama nak kerja. Tapi seorang ibu, menguatkan semangat beliau untuk bangun, dan buat sarapan untuk anak-2 angkat dia.
*kesat air mata*


Kau tengok, pendahuluan saje dah panjang lebar! Belum cerita KESELURUHAN hari ni. Okaylah, aku pendek kan okay? Selepas selesai kitaorang berkelah kat kantin tu, semuanya dah macam takde arah tuju nak pergi -_- So we decided utk duduk kat bola jaring punya tempat. Then, pebarisan semua masuk la apa semua. Macam-2 hari sukan tahunan sekolah-2 biasa yang lain, acara lari beratus-2 meter sudah semestinya diadakan. Apa lagi nak cerita? Takde apa-2 la. Semuanya biasa je. Haha. 


Aku bangga dengan rumah Bendahara, yang itu rumah Kuning, merangkap rumah sukan aku, kerana memenangi tempat ke-3. Kebiasaannya pada tahun lepas, Kuning last. Tahun ni, Kuning menyengat dengan tempat ke-3. Hambek, tu tak masuk aku lagi tu jadi olahraga. Korang tunggu next year, okay? I'll conquer everything. Tengku, takut ker? Hahaha!






Then kawan-2 lama diaorang pun datang. Hadi, Naim, and Hifzan <- Wah, bangga tak aku sebut nama uolls ni? Hahaha, then masa diaorang tengah macam 'Woah korang lamanya tak jumpa!' Blablabla, aku snap la diriku ini. Bila lagi kenn? Hahaha.
Dan ini mereka. Missing in Action, Hamizah and TingLiSuan :') Hahaha, Gangster Comel Crew, MeLaffChu.


Then masa nak umumkan pemenang, as usual la, cikgu suka buat gimik macam Pak Nil kenn, cakap lambat-2 apa semua. Temenggung, tempat ke-4. Bendahara (WUHOO), tempat ke-3. Tiba-2....


'Pemenang bagi rumah sukan pada tahun ini ialah.....rumah SYAHBANDAR!'
Geng aku lepak kat rumah Syahbandar, sebab ramai ahli geng kami rumah Syahbandar. DAH HABIS MELOMPAT SEMUA ORANG, KEGEMBIRAAN. Termasuklah Captainnya, yang sangat semangat mengibarkan bendera. Eh, kenapa cakap pasal Captain ni? Okay, abaikan sahaja hoho
Oh yea, rumah Syahbandar rumah apa? Rumah Merah la ~ Hihihi, apa la alia ni. APTB -_-

Then masa balik kitaorang lepak kat taman, snap snap snap! :)



Kesemua gambar kami ada dalam camera Haninie. Budak omey depan Wawa tuh. So uolls tunggu jea lah gambar tu masuk kay? Hihihi, that's all for today. Happy sangat hari ni. Aku happy untuk Tengku, dan Wawa. Entah, aku pulak yang overexcited, sebab aku faham perasaan tu. Okay, papai :* 

AliahDini

No comments: