Jul 17, 2012

#231 I don't want to live, on this planet anymore


Pelik tapi benar. Apa yang aku nampak tadi.......................K. Benda ni private sebenarnya, but I just wanted to share, apa yang aku nampak tadi, membuatkan aku taknak hidup kat planet ni dah. Ada planet lain tak? Jom. Culik crush kita, then pergi keluar dari planet ni. Tapi tak boleh kan? Well then, we just CREATED OUR OWN PLANET THEN. Dalam mimpi, okay? Castling ourselves in the air ~ 
Shut up. I'm a dreamer and a person who always hoping and wishing, something good going to happen.
FINE ENOUGH CRAPPING. OKAY SHUT UP ALIA SHUT UP, STRAIGHT TO THE POINT PLEASE.

Seperti waktu kebiasaan, waktu rehat je confirm kitaorang gerak koperasi. Unless the koperasi is closed, then we have to go to the canteen. But, yeaaaaah. Jarang koperasi tutup. So? Koperasi je lah tempat kitaorang makan dan minum dan bergelak-ketawa dan menari-2 macam orang gila. Kat situ lah. Then the bell rang. Aku pun macam, ntah. Lambat-2 kan diri, blablabla. Masa nak buang sampah, I mean, ontheway nak buang, I saw this cute guy pakai glasses and short pants and baju kemeja. So aku pun macam, 
'apehal kecoh tu? Oh. Teater agaknya.'
Tu first impression aku bila aku nampak budak tu. Ingatkan ada persembahan lakonan ke, apa ke, kat sekolah kitaorang, sampai kena pakai macam tu sekali. Well then, aku cuba kekalkan motto aku, don't judge a book by it's cover. You don't know the story then just shut up. Aku diam lagi. Tak bagitau member-2 aku lagi. Selesai stalk-2, kitaorang pun belaaah la. 

Then dah naik atas apa semua, kitaorang akan berjemur kat luar dulu. Maklumlah, cikgu pun naik lambat lepas rehat, so lepak luar dulu ah. Then nampak budak kelas aku dengan geng dia, dengan budak yang aku nampak tadi! Depan-2 aku weh, Ya Allah! Sungguh aku tak sangka. Sebab sangkaan aku ingatkan dia ada pementasan kott kat sekolah, RUPA-RUPANYA TU MEMANG PAKAIAN DIA.
Okay. Here comes the............

Entah. Tak tau nak explain macam mana. Tak payah la aku aibkan. Cukup sekadar aku bagitau, yang betapa aku terkejutnya, tengok dia macam tu. Aku kenal budak ni pun, sebab Tengku cerita. Kalau tak, aku tak kenal. Budak ni sebaya dengan kitaorang. Dia ada kisah dia sendiri, so tak payah la aku cerita.
Conclusion dia sekarang, aku terkejut. Tahap dewa punya terkejut. 
Semua jenis perasaan adalah. Terkejut, terkesima, terkedu, tergamam, takut, dan yang seangkatan dengannya. Ada sorang cikgu ni tegur, cakap kat budak tu yang dia tak boleh pakai macam ni kat sekolah. So budak ni pun dengan selambanya belah dari situ, tanpa ada perasaan apa-2. Satu sekolah boo dia, ye lah mana taknya? Satu sekolah tu kenal. Okay. Taknak cakap banyak. Cukup aku cerita yang aku terkejut. 
Sekian, terima kasih. Baibaibai xoxo berbumbung langit puuuuiih

AliahDini

No comments: