Jul 12, 2012

#227 Bila mama buat kek.......


Masa hari Sabtu yang lepas, mama aku buat Italian Rainbow Cake. Apa yang gempaknya, mama aku pertama kali buat kek ni, and result dia? Alhamdulillah, PERFECT! Itulah salah satu kepakaran mama aku, dia suka kek. She loves it so much, sampaikan first time baca recipe kek, dia dah tau nak buat apa. Itu pun dia edit-2 sikit, kurangkan itulah, lebihkan inilah.... Kitaorang baru beli oven hari tu, so bertambahlah semangat waja mama aku untuk buat kek! Memandangkan ini adalah kali pertama mama aku buat kek, she decided to let the family members and close friends taste it first. Tak sangka, ramai yang puji sedap. Mama aku sendiri terkejut dengan pujian yang bertubi-tubi tu ^-^v 

Memandangkan mama pun dah tau selok-beloknya, mama kata nak buat kek ni untuk aku, then terserah la kat aku nak bagi partially kat kawan-2 macam mana. Okay mama, jangan risau, semuanya akan dapat secara adil dan saksama haha ^-^v Sorry yea sesiapa yang tak dapat rasa hari tu, mama and adik aku hantu kek -_- Okay, 'till here then about my mom's specialty in making cake! Haha, mama, 

I love you :')

AliahDini

No comments: