Jun 9, 2012

#205 Kuantan, Pahang

Day 1.




Hari pertama di kampung halaman kesayangan aku. Actually ni first time aku guna Animated GIF dalam Photosape. Cara dia, kau letak gambar banyak-2, then kau adjust seconds dia, JANG JANG! Dapat gambar gerak-2 haha. Anyway, sampai Bukit Sekilau dalam area pukul 5 petang. Memang penat gilos. Kitaorang convoy dengan geng Balok, tapi orang Balok singgah Raub, kitaorang straight Kuantan. Kesian mama, direct je dia bawak, non-stop. Yang kitaorang ni sedap je tido --'' Takpe mama, nanti alia dah ada lesen alia yang bawak kita semua balik kampung k? Hihi :D So, petang tu kitaorang lepak la kat luar ramai-2. Maklong belakang datang, Cik Mi datang, and semua la. Haha, macam nak menyambut orang kawin pulak --'' Nasib baik takde bunga mangga sekali. So, apa lagi? Lepak kat luar, main-2 apa semua, then snap picture <3 So ni la hasilnya haha. Comel kan sepupu-2 aku ni? Hahaha, aku saje je buat laju-2, ada sebab-2 tertentu HIHI ^^v

Day 2.


Malam kedua. Haaaa, malam ni adalah malam yg paling aku takkan lupakan. Sebab? Nak dengar cerita dia? Meh. Malam tu, dalam pukul 10 aku start online sebab budak-2 ni semua dah tidor. Geng remaja macam kitaorang ni memang stay up la. Budak-2 lelaki nak tgk bola, kitaorang perempuan ni online la apa jadah semua. Agaknya diaorang ni penat sangat main bola waktu petang, diaorang tidur awal. Aku mula-2 tak perasan yg semua dah tido sebab aku ingatkan diaorang nak tgk bola. Sbb kat fb dah habis semua orang kecoh tgk bola EURO blablabla ~ Aku duduk kat tepi tingkap, atas kerusi. Then aku toleh ke diaorang, tuptup habis semua orang dah tido! Masa tu pukul 12 pagi, mana aku tak cuak? Dah la waktu Maghrib tu pakcik aku bercerita pasal hantu, and plus dah la belakang kampung aku ni hutan! 12 pagi, online sorang-2, belakang kampung ada hutan, Maghrib tadi cerita hantu, TV tak off lagi, kipas kena slow kan pulak, and aku kena buat semua kerja tu dengan cepat. Tapi, ala, baru pukul 12. Malam masih muda! Then tetibe angin bertiup. Woosh woosh bunyinya. Start dari tu aku dah start seram sejuk. Jam dah menunjukkan pukul 1. HA? APA NI? BUKAN TADI BARU PUKUL 12 KE? Tu la, aku pun pelik --'' Then, dah start dia bunyi-2 angin tu, aku pun apa lagi? Off semua benda, then kemas-2, then terus tido. TAPI TAK BOLEH!
Mata aku segar-bugar. Then barula terngiang-ngiang suara pakcik aku yg cerita pasal hantu Maghrib tadi. Aku pun macam.....acanher nak tido ni? Then tetibe....bunyi orang menangis. Sayup je. Sesaat lepas tu, 

dengar orang menggilai. 

AKU PUNYA CUAK MASA TU, TUHAN JE YANG FAHAM. Dah aku dengar benda-2 mcm tu, aku pun baca Ayat Kursi, baca doa sebelum tido, then terlena sendiri, Alhamdulillah. Tapi malam tu la, paling aku tak boleh lupa. Sebab first time aku dengar benda-2 macam ni. 

Day 3.

^Budak Sakai. Hahaha. Aku pergi Alamoda tadi. Beli kain untuk Hari Raya. Aku tau, agak awal. Tapi cakap je la apa pun, aku dah dapat pengajaran aku dah. Beli baju lambat, semua benda kelam-kabut. So mama aku cakap, beli baju ni awal-2 then hantar orang untuk jahit. Hoho. Okay, aku balik pagi esok. Mama aku tak larat nak balik hari ni, hihi ^^v Thanks mum!

AKU TAU, KORANG TAK FAHAM APA AKU TULIS. Sorry okay? Aku pun penat jugak ni sebenarnya, tapi sebab aku suka en, haha. Update jeeew laaah ~ Hihi peace!

AliahDini

No comments: