Oct 17, 2012

#272 Bitter Confession, I may say.

"  Someday, I will, be strong, to lift....the both of us. " 
Pengakuan nii.........memang aku buat setulus hati yang mungkin. Tapii......takde apalah. Nak baca ke? Perlu baca ke? Kalau rasa perlu, baca lah. Kalau rasa buang masa...berambus dari blog aku sekarang. Okayokay aku gurau. Duduklah dulu. Aku buat teh tarik kejap. 
.
.
.
.
.
.

Anyway..............it's time.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Ya, aku mengaku aku seorang yg kasar.
Ya, aku mengaku aku 'overprotective'.
Ya, aku mengaku aku selalu buat dua kali kerja; kerja Pak Pandir kau tahu?
Ya, aku mengaku aku takde semangat nak belajar.
Ya, aku mengaku aku tak pandai bab 'time management'.
Ya, aku mengaku seorang yang tak reti nak sabar.
Ya, aku mengaku aku seorang yg malas; " kena suruh baru dia buat" punya budak.
Ya, aku mengaku aku tak tahu boleh lulus ke tak SPM tahun depan.
Ya, aku mengaku aku kurang study; tak macam UPSR&PMR dulu.
Ya, aku mengaku aku selalu buat lawak pada masa yg salah.
Ya, aku mengaku aku tak pandai nak ambil hati orang.
Ya, aku mengaku aku tak reti nak pujuk orang.
Ya, aku mengaku aku sensitif.
Ya, aku mengaku aku bukan gadis melayu yg terakhir.
Ya, aku mengaku aku tak pandai nak jaga diri sendiri; minum air pun boleh tumpah.
Ya, aku mengaku aku agak sakai.
Ya, aku mengaku aku tak pandai lipat kain.
Ya, aku mengaku aku suka aktiviti lasak.
Ya, aku mengaku aku suka main game.
Ya, aku mengaku suka tembak-menembak.
Ya, aku mengaku aku agak janggal pakai handphone touch.
Ya, aku mengaku aku rindu Nokia X2-01 yg tiada WhatsApp tu.
Ya, aku mengaku aku suka 'fashion-intrend'.
Ya, aku mengaku aku boros.
Ya, aku mengaku aku suka shopping.
Ya, aku mengaku aku takut kehilangan orang yg aku sayang.
Ya, aku mengaku aku tak suka b'gaduh dengan kawan-2 yg aku dah anggap macam adik-beradik.
Ya, aku mengaku aku tak suka orang cakap aku sombong; sebab aku rasa aku sentiasa berusaha utk buat mereka atau sesiapa sahaja senyum.
Ya, aku mengaku aku benci orang yg sindir/perli aku; padahal cerita aku diaorang tak tahu apa-2 pun hujung dan pangkalnya. 
Ya, aku mengaku aku menangis pada waktu malam; klu aku terlampau stress pada pagi tu.
Ya, aku mengaku aku selalu buat 'fake smiles', tapii tiada siapa perasan hati yang sangat sensitif nii.
Ya, aku mengaku aku masih belum lupakan dia.
Ya, aku mengaku aku faham dengan apa yg berlaku.
Ya, aku mengaku aku seorang yg pendam perasaannya; diam lebih baik daripada bersuara.
Ya, aku mengaku setiap malam sebelum tidur aku pastikan yg aku maafkan semua orang.
Ya, aku mengaku aku lembab nak tangkap apa salah aku.
Ya, aku mengaku aku sendiri buntu dan keliru dengan apa jua keputusan yg aku dah/nak/ontheway/tengah&akan buat.
.
.
.
.
Dan ya, aku mengaku, aku ada perancangan besar dan mengejutkan....yg tiada siapa pun tahu. Dan aku tahu, respon diaorang bila tahu benda nii.... Mungkin akan pijak aku sampai mati. Hahaha. Sayang, katanya. Katanyalah.... *tangan di bahu, mata ke atas*
.
.
.
.
.
Minta maaf jika post nii terlampau panjang, minta maaf kepada sesiapa yg terasa; takdelah memang niat aku nak bagi korang terasa pun. Bash korang is the only way korang tahu apa aku rasa. Mungkin aku terlampau baik, sampai orang pijak kepala. Sampai orang boleh sewenang-wenangnya guriskan hati aku. Walhal diaorang tak tahu, walhal diaorang tak dapat tangkap, dan walhal mereka tak dapat nak faham, macam mana bila aku kecil hati. Macam mana bila aku marah. Macam mana aku bila meletup! Entahlah. Bila aku terlampau baik, orang ambil kesempatan. Bila aku jahat, datang sifat asdfghjkl dalam diri ini, tahu pulak tak suka? Tapii bila aku baik, janganlah naik tocang. Aku mohon. Aku merayu. Kau tak tahu apa masalah aku. Kau tak tahu apa yg aku buat. Kau tak tahu. Bila aku buat sesuatu, aku ada SEBAB. Aku ada agenda aku sendiri. Jangan risau. Aku dah besar. Dah matang. Bukan macam kau. Masih dalam otak yg hanya memikirkan....' Hiburan, hiburan, dan hiburan. ' Sudahlah. Nak SPM dah kita nii tahun depan. Tak lama lagi sambung belajar. Tak lama lagi kahwin. Memikul tanggungjawab yg besar. Masa sekejap je berjalan. Kita je tak sedar! Sebab apa kita tak sedar?! Sebab kita terlampau sibuk dengan kerja harian kita. 
Ingat. Jangan pernah kita melupakan Allah. Kita sepatutnya bersyukur dan berterima kasih padaNya, kerana tak lupa bangunkan kita pada hari tersebut. Buatnya kalau kita tidur, tak bangun-2...? Fikirlah. Akal ada. Bukannya kau monyet. Tak faham apa aku cakap nii kann? Tak. Aku tak tujukan pada kau sorang. Aku tujukan pada sesiapa yg pedasnya mulut dia sekarang. Ingat, aku cakap nii....sebab aku taknak facetoface. Sebab aku tahu. Aku tak cukup kuat nak cakap depan-2.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Harap ada orang baca satu per satu. Sebab semua nii adalah perkataan yg sesaat keluar dari hati aku. Genuinely, and sincerely, from my heart. Hope KAU baca nii. 
Assalamualaikum. Tak jawab dosa.
Okaybaibai. *lambai tangan perlahan-lahan*
.
.
.
.
Sungguh aku cakap aku rindu. Kau pun faham. Bai.




AliahDini

No comments: