Sep 20, 2012

#262 Abg Boy's Wedding Reception :)

Assalamualaikuuuuuuuuuuuuuuuuuuum! xD Jawab cepat! Tak jawab dosa! :D Wah wah waaaaah, dah lama budak nii tak apdateeee blog kaaaans? :( Kesian uolls, menunggu-2, apa lagi alia nii nak celoteh kann? Aku tahulah, dari sini nampak, yang korang rindu aku :'p Hahaha! So nii aku nak cerita niii! Meh lah sini dengar! :) Hihihi. Hari Sabtu lepas, aku balik Pahang. Abg Boy, abg sedara aku, sepupu akulah, senang cerita, buat kenduri menyambut menantu! :) Mung tahu dok menyambut menantu tu mende? Menyambut menantu tu......dia nikah kat rumah perempuan/lelaki tersebut, then buat satu lagi kenduri di rumah mertua si perempuan/lelaki tersebut. Haaaaaa~ Terer tak aku explain? Hihihi. Untuk pengetahuan korang, aku tak reti nak explain kat orang ceritanya macam mana...so skrg nii aku tgh berusaha utk meMANTOPkan lagi keEXPLAIN-naan aku. Ha, kau HADO hayaaat cenggitu? Kalau takde duduk diam-2, baca molek-2. Okay. Nii baru opening ceremony. Tak masuk isi-2nya lagi. HAHAHA OKAY OKAY. LEK AH! HAHA xD Sabar k? Macamlah korang baru kenal aku semalam :'p Heeeee~ <3



First time, pakai pakaian cenggini. Biasanya balik-2 blouse, blouse, blouse. Heee~ Dah kuruskah, maknanya? >o< Alhamdulillah, tak sia-2 diet aku selama ni :'D Eh eh koraaaang! Peace lah sikit, aku tangkap gambar nii! Okay, okay! Peace okay?

1, 2......thre............eeeeeee! 

Alololoooo omeynya gambar korang! xD Okay, nah! * tunjuk gambar korang yang aku tangkap tadi * Omeyyy kaaaann?! OKAY FINE TAK FAHAM EH? OKAYBAI HAHAHA

Sampai-2 je di Kuantan, semua keluarga datang! Aki Pakteh dari Raub, Makngah dari Bukit Besi, semualah! Memenuhkan ruangan kosong di Bukit Sekilau :') Sampai-2, rehat-2 apa semua, petang tu mama ajak pergi tukar kasut dia! :) Pergi isi minyak apa semua, then hantar dia balik. Ambik Siti, & Amin, pergi rumah diaorang pulakk ^^ Banyak tak kerja den? Banyak kann? Artis kata ko :( Banyaknya aku cakaaaaap >o< Okay okay, gambar tetap tangkap k? Heee~ <3


Nampak tak muka penat + sakai aku? :'< Tapii cover muka baik punya~ Hahaha :D Malam tu pulakk, aku dengan diaorang keluar! Heeee~ Pergi Megamall, carik baju aku weeeeeh! And, yang bestnya.... I bought ICE WATCH PURPLE IN COLOUR NII, at the same day he bought it! Nampak tak permainan kitaorang kat situ? Sweeeeeet eeeeeeen? :'D Heee~ <3


Nampak tak baju tu lain dengan baju dalam gambar kat bawah nii? Heee~ Aku tangkap gambar keesokan harinya -.- Ni pakaian aku masa keluar first day tuuu! :'D Sumpah best gila keluar~ Tak pernah-2 mama lepaskan aku keluar cenggitu. Thanks, mum! I love you so much <3 :* :* :*


Dah besarkan diaorang? Cepatnya masa berlalu! Rasa baru semalam mandi sama-2, skrg takde dahlah~ :( Tapi apa-2 hal pun, sumpah rindu time nii :') Heeee~ Ni baru first night, k? Chillax~ There's more! Hahaha :D Korang, rilek ah. Panjang lagi cerita nih! xD

Then terus pergi rumah Maklong ( mak kepada Abg Boy ) , handle bunga telur, and tolong apa-2 yang patut! :)


Instagraaaaaaam tu woot woot. Hahaha! Macam comel pulak aku kat sinii OKAAAYBAII HAHAHA

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Noooooooooooooooooooooooow! The big daaaaaaaaaaaaaaaay! Jadi...what you call...." bunga telur " girl~ Hahaha! Sempat lagi tangkap gambar dengan mereka-2 niii! Auuuwm :*


So dari kiri, Hanim, AliahDiniomeyy, Siti! Heee~ Macam cantik ah pulak gambar kita bertiga nii :* :'D


Mama in da houuuuse! Tengoklah muka kamiiii! Bermake-up-2 gituuuu. Kau hadoooo? Serious mama cantik sangat pakai make up. Eye shadow, mascara apa semua! xD Okay mama cantik, tengoklah anak dia kann BATUKBATUK kan kan kan? Heee~


Sempat. Jangan cakap tak sempat. Sempatnya tangkap gambar. Heeee~ Oh! Lupa nak cerita :3 Sebelum rombongan sampai, kami semua sempat karaoke lagi, tahu? Haaaa, jangan main-2 dengan Mak Jemah niiii weeeeh. FIRST TIME, menyanyi depan orang ramai! Apa? Tipu? Nak bukti? Kejap eh...


Now give me something to sing :') Heee~ Suara takdelah sedap mana pun. Lepas nyanyi, terus hujan :( SEDIH! Hahaha xD Okayyy, pastu? Hahahaha selalu lupa apa nak cakap -.- OH INGAT DAH! HAHAHA xD Then, rombongan pun sampai! :D


Cantik takk, Kak Shila aku? Hahaha~ Omey je semua orang. Depa datang dari Kedah naa~ Jauh tau, travelling liddat~ Macam biasalah, diaorang berjalan seiring dengan aluan kompang. #amboi ayat aku So far, Alhamdulillah, semuanya berjalan lancar :) Bagi aku, memang aku puas hatilah, dari A sampai Z :D Amboi, sukahati je bagi komen cenggitu kenn? Hahaha xD
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Selesailah sudah cerita part kahwin sanding tu semua tadi. Now. Tiba masa utk cerita MALAM tu pulaaaaak xD


Memang, semua orang TERBONGKANG TIDUR petang tuu, sebab terlampau penat. Kesian kat budak-2 lelaki lah. Mereka buat kerja yg bagi aku....sangat berat. At least perempuan nii bagi bunga telur je. Diaorang? Kena buat kerja buat semua bagai :') Memang aku kagum ah dengan diaorang. Direct 2-3 hari buat kerja :'D *tabik springggggg* Hahahah! Okay, banyak cakap kan aku nii? Biarlah, blog aku. :p Hee jk jk~ Pastuh? Hmm. Dalam lepas Maghrib macam tuu, aku, Bayla, Siti and Hanim semua siap-2. Nak pergi bandar, Megamall, balik! Aku nak tukar baju. Pulangan belian kata ko~ Tak, tak! Bukan disebabkan kerosakan fabrik, tapi kerana salah saiz ya, murid-2 akaun sekalian! Semangat buat kerja kursus kata ko~ HAHAHAH PANJANG SANGAT AH PULAK. K, K. HAHAHAHA XD


Okay actually ni gambar dah nak balik. Aku tak tangkap gambar masa first-2 :( Takpelah. Nak buat acano kann? Heee~ Sampai-2 je, terus pergi kedai DEES Collection, tukar baju apa semua dah settle, window shopping kejap~ Then, naik atas, pergi karok bohh~ Hahahah! Aku tak pernah pergi karaoke sebelum nii. Kira budak baiklah kata ko~ xD Masa kenduri kahwin tuu, diaorang ada jugak letak Karaoke Station. Tapii, lagu-2 dia.....tak mantop bohh. Belaka lagu lama! Aku dah 'ceburi' 2 lagu lama dah. Memori Berkasih, & Baldu Biru :3 Gila kann? Sejak tu lah aku jadi oldies semacam .___. Takpe lagii, then masuk karok, AKU KAROK SEPUAS HATI -__- Sebab masa kat kenduri tuu, diaorang sibuk nak nyanyi, sampai aku tak sempat nak nyanyi -___- K, k. Takpe :3 Sentaplah jugak, tapii takpe :3 Telah ku tebus balik masa karok tuh! xD Hahahahahaha memang aku conquer sorang lah ceritanya kann?! xD
Lepas karok mende semua, naik Capcom japp. Main benda kereta-2 tu, main tembak-2, yg memang selama nii aku nak main sangaaat. Puas hati, turun balik, beli baju apa semua, then baru balik. Memang gempaklah ceritanya kann :'D Before balik ofkozlah sempat bergambar yuuuu~


Sikit je gambar, sebab nak cepat :3 Sorry yeaaaaaaa? Hahaha! Then lepak De Mall jap! :) Minum duluuuu hahah. Penat shopping kata ko~


Bedal Maggi Goreng Mamak Telur Mata satu, then barulah balik~ EH! BALIK HAPANYA? Kitaorang hantar Amin naik atas, then pergi Bazaar depan Terminal Bas! Rembat satu baju, barulah balik~ Shopping sakan kann? Dia pun geleng kepala je bila aku cakap cenggini xD Heee~ 
Dah balik apa semua, tak tidur lagi. Try-2 baju dulu, puas hati, mandi-manda, then gossip timeeee~ Hahaha! xD Best sangat-2, kumpul ramai-2 cenggitu :) Hope sangat boleh keluar, and bkumpul macam tu lagii :') Koraaaaaaaaang, sumpah aku rindu time nii tahu? Love you gais so much <3 :*
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Pergh. Akhirnya selesai jugak cerita aku! Ada ke orang nak baca? Pfft, aku berani jamin. Takdenyaaaa~ Takpelah, saya sedar diri saya siapa. *merajuk 4 tahun* Hahaha! Byeeee :*
Thanks korang yang sudi membaca, dari A sampai Z. Nah, hadiah. *hulur* Terharu tahap maksimum nii :'> Thank you, yea? Aku akan cuba untuk, update dengan lebih kerap lepas nii. Okay? *angkat tangan, tanda janji* Thanks korang. Love you gais :* 





AliahDini

No comments: